D66 vs. CPB

D66 en de CPB Steenwijkerland willen allebei burgerinitiatieven ondersteunen. Daarnaast streven we allebei naar een transparante gemeente en erkennen we de waarde van kunst en cultuur. Echter, maakt de CPB politieke keuzes op basis van de christelijke overtuiging, terwijl D66 uit gaat van het individu. Er zijn nog meer verschillen.

Dienstverlening gemeente

Elke partij wil een gemeente die er is voor de inwoners. Hoe de CPB dit wil realiseren is echter onverantwoord. Meerdere filialen van het gemeentehuis kosten enorm veel geld. D66 investeert liever in minder regels en een beter digitaal loket. Zo kunnen inwoners nog meer zaken via internet regelen, waardoor ze niet naar het gemeentehuis hoeven.

Duurzaamheid

D66 heeft hoge ambities voor een duurzaam Steenwijkerland, daar moet komende periode fors op worden ingezet. De CPB Steenwijkerland is erg terughoudend en niet vooruitstrevend. De CPB wil alleen onderzoeken doen, maar toont geen daadkracht. Dat betekent zo snel mogelijk gasloos bouwen, inzetten op onder andere zonne- en windenergie en inwoners hier volop over informeren. De uitkomsten van de Burgertop G1000 moeten overgenomen worden.

D66 vs. BGL

D66 vs. CDA