D66 vs. CDA

Net als D66 is het CDA Steenwijkerland van oudsher een verantwoordelijke middenpartij. Dat betekent dat we elkaar op een aantal onderwerpen goed kunnen vinden. Toch zijn er belangrijke verschillen. Het CDA wil bijvoorbeeld experimenteren met Tiny Houses, terwijl D66 goede, ruime, betaalbare woningen wil voor iedereen.

Conservatief
We leven in een wereld die steeds weer verandert. De gemeente moet hier op inspelen en mee veranderen. Het CDA wil vooral alles behouden zoals het is en speelt niet in op veranderingen die nodig zijn. Bijvoorbeeld gaat het CDA voor het enkel onderhouden van fietspaden en wegen, maar investeert niet in betere fietsverbindingen, zodat de vervuilende auto minder vaak nodig is.

Klimaat
We zien dat het CDA Steenwijkerland weinig aandacht heeft voor duurzaamheid en het klimaat, ondanks de grote woorden die ze hier in de raad aan besteden. Wij laten met onze plannen zien hoe groen en groei in een moderne economie samen kunnen gaan. D66 krijgt het voor elkaar.

D66 vs. BGL

D66 vs. CDA