Schriftelijke vragen 2019-01-28 financiering ontsluitingsweg Blokzijl

In ons prachtige Blokzijl ervaren we al jaren problemen bij de belangrijke doorgangsroute door het hart van Blokzijl. De route vanaf de rotonde in de Steenwijkerweg door de smalle Kuinderstraat, de Bierkade, de Zeedijk de nog veel smallere Brouwersstraat, de Zuiderstraat naar de Vollenhoofsedijk is ooit ontworpen om met paard en wagen af te leggen. Deze route moet worden gebruikt voor en door alle inwoners die wonen aan de zuidkant van Blokzijl, immers het enige alternatief is om via Vollenhove en de Moespot te rijden. De ontsluitingsweg bij Blokzijl zou een uitkomst zijn.

D66 wil niet langer wachten en wil een besluit over deze belangrijke kwestie niet langer uitstellen. De veiligheid verplicht tot zo snel mogelijk handelen, voor het zomerseizoen aanbreekt. Zo concludeerde Wybren Bakker ook na zijn bezoek in Blokzijl.

Voor de inwoners is het duidelijk: de ontsluitingsweg in het goedkoopste scenario moet er komen. Het besluit van het college gaat dus vooral over het geld.

Lees meer in de vragen die we hierover gesteld hebben.

Schriftelijke vragen 2019-01-28 financiering ontsluitingsweg Blokzijl

Beantwoording: