Veel gesprekken met inwoners

D66 voert het hele jaar door gesprekken met inwoners, plaatselijke belangen, verenigingen, ondernemers en wie maar een gesprek wil. Een aantal voorbeelden staan hieronder. Als je op de afbeelding klikt, kom je bij een video hierover. Uit die gesprekken halen wij onze input voor wat mooier kan in Steenwijkerland. Wil je ook een gesprek met D66? Neem dan contact met ons op.

Gesprek over jeugdzorg

De jeugdzorg brengt veel kosten mee. In Steenwijkerland was een proef gedaan met de inzet van POH-jeugd GGZ bij de huisarts. Samen met Tweede Kamerlid Rens Raemakers zijn we in gesprek gegaan met de huisarts en een aantal ervaringsdeskundigen. Deze input nam hij direct mee voor het wetgevingsdebat jeugd in november 2019.

Met plaatselijk belang in overleg over rondweg Blokzijl

De rondweg van Blokzijl is al jaren een veel gesproken onderwerp. Met Plaatselijk belang zijn we in gesprek gegaan over wat dit betekent voor Blokzijl. D66 is overtuigd: de rondweg moet er komen, dat is de enige duurzame oplossing voor de lange termijn.

Gaswinning Eesveen besproken

We kennen allemaal de situatie van Groningen met gaswinning. Dat willen wij niet in Steenwijkerland. Een groep inwoners heeft zich verenigd in de stichting ‘Geen opschudding gaswinning Eesveen’ en is actief om alle data op tafel te krijgen. Omdat D66 de zorgen rondom gaswinning deelt, hebben we Tweede Kamerlid Matthijs Sienot uitgenodigd en zijn we met inwoners in gesprek gegaan. Hiervoor diende hij een motie in in de Tweede Kamer die met ruime meerderheid is aangenomen.

Ondernemers ten tijde van coronacrisis

De corona-maatregelen hakken er voor ondernemers stevig in. Horeca moet de deuren sluiten en de oproep ‘blijf thuis’ zorgt ervoor dat de winkelstraten vrij leeg blijven. De veiligheid staat voorop dus de maatregelen zijn te begrijpen, maar ondernemers uitten wel hun zorgen. Eén van de dingen die de gemeente kan doen voor de horeca is het verruimen van de terrassen. De wethouder gaf aan dat hier zeker ruimte voor is. Een mooi resultaat!

Laatst gewijzigd op 21 juni 2020