dinsdag 3 november 2020

Algemene beschouwingen begroting 2021-2024

Inwoners van Steenwijkerland

Goed nieuws!

D66 gaat niet gaat instemmen met de begroting zoals die er nu ligt. Wij wensen de inwoners een andere begroting toe. Een begroting met minder lasten. U wilt als inwoner toch zeker zelf bepalen wat u met uw geld doet? Dit college met in haar midden een liberale partij als de VVD wil echter dat we meer gaan betalen. Nog meer!

Wij gaan onze vrijheid om over ons geld, ons zuurverdiende geld, te beschikken, inruilen voor de speeltjes van dit college. Zoals het kopen van vastgoed. Volgens ons plaatst de coalitie zich in deze gemeente op 1. De toerist komt op 2 (plus een handjevol ondernemers die écht aan het toerisme verdienen). En de gemeente zelf komt op plaats 3. En of de inwoner dan nog in beeld is? Wij twijfelen.

Waar we niet aan twijfelen, is dat de inwoner dit grapje mag betalen. Dat heet: Fop de massa vul de kassa. En dat betekent: laat inwoners denken dat ze deze speeltjes nodig hebben en zo hark je hun geld binnen. Inwoners laten denken dat ze op 1 staan. Allemaal fake news.

Lees hier de volledige spreektekst van Emmy Elgersma

Spreektekst algemene beschouwingen november 2020

én lees hier het amendement die D66 indient voor het realiseren van de unilocatie Voortgezet Onderwijs.