maandag 22 juni 2020

Wij gaan voor een mooi Steenwijkerland

De fractie van D66 blikt terug op de politiek in Steenwijkerland. Wat is er afgelopen twee jaar gebeurd en waar moet ze de komende jaren op inzetten? In drie video’s en een speciale pagina staan zij hier bij stil. Inwoners worden uitgenodigd om mee te denken.

In verschillende video’s houdt D66 een midterm-review, vanwege het feit dat we nu op de helft van de raadsperiode zitten. Er wordt bij diverse onderwerpen stilgestaan, zoals onderwijs, toerisme en financiën. Raadslid Emmy Elgersma kaart bijvoorbeeld aan dat toeristen alle gemeenschappelijke voorzieningen gebruiken en daar niets voor betalen, maar de inwoner juist wel. “Het zou toch een goed idee zijn dat we daar een veel beter revolving fund van maken. Wat het collectief er in stopt, krijgt het ook weer terug.” geeft Elgersma aan om investeringen terug te verdienen.

Ook kaart de fractie de huisvesting van het onderwijs aan. Het voortgezet onderwijs in Steenwijkerland wil zich vestigen op één unilocatie, waar alle niveaus onder één dak zitten. D66 ziet daar de voordelen van. “We willen eigenlijk dat kinderen gezamenlijk op één school zitten, zodat ze meer met elkaar in contact komen. Hierdoor is er minder segregatie.”

De gehele midterm review is na te lezen op de website. D66 nodigt alle inwoners uit een mee te denken over wat nog mooier kan in Steenwijkerland. Klik op de knop hieronder, lees mee en laat ons weten wat mooi kan in Steenwijkerland!