donderdag 15 augustus 2019

Vragen over fietsparkeren Steenwijk

Op 14 augustus 2018 stelde wij al schriftelijke vragen over het fietsparkeren Steenwijk. Dit was in verband met het ontwikkelen van de nieuwe markt in Steenwijk. Het college gaf aan dat de mening van D66 deelt en dat bij de ontwikkeling ten onrechte geen rekening is gehouden met het parkeren van fietsen op en rond de markt. Verder is aangekondigd dat er een pilot komt in de eerste maanden van 2019 met een bewaakte fietsenstalling Steenwijk. En dat in mei 2019 wij een oplossing te zien krijgen.

Pas op 16 juli 2019 kondigt het college in een persbericht een proef aan die zal worden gehouden in de maanden augustus en september 2019.  Een proef omdat het college een goed beeld wilt krijgen hoe groot de behoefte is aan een fietsenstalling om het fietsparkeren Steenwijk op en rond de markt tegen te gaan. Uit perspublicaties blijkt dat er geen sprake is van een bewaakte stalling en dat de openingstijden beperkt zijn.

Lees meer in de vragen die we hierover gesteld hebben.

Schriftelijke vragen 2019-07-31 stadsgrachten Steenwijk

Artikel Steenwijker Courant: ‘Waarom geen bewaakte fietsenstalling?’