dinsdag 30 mei 2017

D66 fractie versterkt zich in de raad

Afgelopen raadsvergadering werd Harrie te Raa uit Blankenham benoemd als raadslid. In de afgelopen tijd verving hij al Anne Lok.  Daarnaast heeft D66 twee nieuwe burgerraadsleden: Minze Leistra en Thom de Vries

Op  11 oktober 2016 ging Anne Lok met zwangerschapsverlof. Gedurende een periode van twee keer zestien weken werden haar taken door fractielid Harrie te Raa overgenomen. Gisteren is te Raa definitief geïnstalleerd als raadslid en zal de termijn tot aan de gemeenteraadsverkiezingen 2018 uitzitten.

Twee burgerraadsleden

Door de verhuizing van burgerraadslid Niels van Felius, is de laatste plek van burgerraadslid D66 beschikbaar gekomen. Na enige tijd van ondersteuning in de steunfractie is het nu tijd om twee nieuwe gezichten naar voren te schuiven, om zo de fractie op volle sterkte te hebben. Het betreft Minze Leistra uit Steenwijk en Thom de Vries uit Kalenberg. Beiden zijn werkzaam in het onderwijs. Minze Leistra bij Cibap Zwolle en Thom de Vries op het vso Aurum College in Lelystad.