dinsdag 14 februari 2017

Samen sterker – kansen voor iedereen

Kansen voor iedereen

In het verkiezingsprogramma “Kansen voor iedereen” voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 vind je onze plannen en ideeën voor de komende vier jaar. Onze inzet voor een nieuwe regeerperiode. Geen valse beloftes, maar geloof­waardige politiek. Wij zullen laten zien dat politiek van vrijheid en verbon­den­heid kan winnen van politiek van verdeeld­heid en discriminatie. Want samen staan we sterker.

Verkiezingen over één maand

Het gaat goed met Nederland. Wij behoren tot de wereldtop van gelukkigste, gezondste en best opgeleide mensen op aarde. Een groot verschil met de grote problemen die er ook zijn. Bijvoorbeeld het terrorisme en de vluchtelingencrisis. De vele berichten over aanslagen en oorlogen vragen veel van iedereen. Sommige mensen maken zich terecht zorgen dat niets meer blijft zoals het is. Uit eigen belang worden die zorgen door populisten uitgebuit, maar zij komen niet met oplossingen die mensen verder helpen.

Het verkiezingsprogramma van D66 is definitief vastgesteld door de leden tijdens het congres op 29 en 30 oktober 2016.

Al vijftig jaar kiest D66 voor een optimistisch Nederland. Een land dat in zichzelf gelooft en dat zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Waar onze vrijheid en eigenheid niet worden verward met egoïsme en leven in je eigen cocon. Samen met onze kiezers en alle Nederlanders willen we vasthouden en versterken wat Nederland een fantastisch land maakt.

Het verkiezingsprogramma vind je hier:

Of de verkorte versie: